תזונה נכונה בגיל הזהב

0

הילה כספי צור, דיאטנית קלינית (B.Sc ) ויועצת תזונתית ל'חמים וטעימלי' – שירות אספקת הארוחות המוכנות של חברת סקיולייף, המתמחה במתן שירותי סיוע לבני גיל הזהב, מספקת 10 טיפים לתזונה נכונה בגיל הזהב, בייחוד בתקופת החורף:

1. אכלו 3 ארוחות מסודרות ביום ו-3 ארוחות ביניים, במועדים קבועים. חשוב שארוחות יכילו חלבונים, כגון: מוצרי חלב או ביצים או עוף; פחמימות, כגון: אורז, פסטה או בטטה. הימים הקצרים בחורף גורמים אצל רבים לירידה ברמות הורמון הסרטונין. ירידה זו יכולה לגרום לירידה במצב הרוח ולעלייה ברעב, בעיקר לפחמימות מתוקות כמו שוקולד ומאפים. לכן חשוב לשלב, בעיקר בשעות הערב, פחמימות מורכבות, כגון: לחם מלא, פסטה או דייסות, כדי להרגיע את הרעב, וכך להימנע מאכילה מיותרת של מזונות אלו.

2. מים – למרות שבחורף הגוף מאבד פחות נוזלים, חשוב מאוד לשתות לפחות 8 כוסות מים ליום. אם לא נשתה מספיק, הדבר יכול לגרום לפגיעה בכליות, לצבירת רעלים בגוף ולעצירות. ניתן לשתות גם תה חם (ללא סוכר, כדי לא להפריז בקלוריות) או מים פושרים עם חליטת עשבי תיבול או לימון.

3. ירקות – אכלו כמה שיותר ירקות בכמה שיותר צבעים, כדי לספק לגוף מגוון גדול יותר של ויטמינים ומינרלים. מרק ירקות עשיר ייתן לכך פתרון. בנוסף, ירקות ירוקים עשירים יותר בחומצה פולית לעומת ירקות אדומים, העשירים יותר בוויטמין C. בחורף יש לנו נטייה לאכול אוכל חם ומעובד, שהערך התזונתי של הוויטמינים בו יורד. לכן חשוב לא להתעצל להכין סלט ירקות העשירים בוויטמינים ומעלים משמעותית את תנגודת הגוף לחיידקי החורף.

4. פירות – אכלו 3 מנות פרי ליום. הפירות עשירים גם הם בוויטמינים ומינרלים ויש בהם סוכר (פרוקטוז), המהווה מקור אנרגיה טוב. אין להפריז באכילת פירות אם סובלים מסוכרת ועודף משקל – חשוב במקרים אלו להתייעץ עם דיאטנית.

5. הקפידו על אכילת מזונות העשירים בפחמימות ובסיבים, כגון: אורז מלא ולחם מדגנים מלאים.

6. אכלו דגים, כגון: טונה, סלומון ומקרל העשירים בחומצת השומן אומגה 3, אשר חשובה מאוד לחיזוק המערכת החיסונית ומערכת העצבים.

7. הקפידו על אכילת מוצרי חלב דלי שומן ומועשרים בסידן, בארוחות בוקר וערב. מוצרי החלב העשירים בסידן ובחלבון מסייעים לחיזוק העצמות והשרירים. בחורף אנו חשופים פחות לשמש, לכן ישנה ירידה ברמת הוויטמין D בגוף שמיוצר בעת חשיפה לשמש. ירידה בוויטמין זה עלולה לפגוע ברמת ספיגת הסידן בגוף ועקב כך לירידה בצפיפות העצם. שילוב של מזונות עשירים ומועשרים בוויטמין D, כמו מוצרי החלב, יכול לעזור.

8. הפחיתו בצריכת כמות המלח, שיכול לגרום ללחץ דם והצטברות של נוזלים בגוף. כמות גדולה של מלח יש באבקות המרק למיניהן ובקופסאות שימורים.

9. צמצמו את כמות השומן הרווי והכולסטרול הנמצאים בעיקר בגבינות שמנות, עוגות, חמאה, נקניקים ובשר שמן. שומנים אלה גורמים למחלות שונות, כגון: מחלות לב וטרשת עורקים.

10. אכלו חלבונים בעלי ערך גבוה, כגון: ביצים עוף ודגים.

השאר תגובה


שם*

כתובת מייל*

אתר

התגובה שלך *

אשר תגובה

כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי סייטאיט קידום ובניית אתרים