משנכנס פורים…מרבין בקלוריות?

0

פורים מגיע עוד רגע, ואתו האדישות הרגילה. "פורים ממש לא מטריד אותי!", אומרים לי הלקוחות, ומסתכלים קדימה לקראת פסח. אבל אני תמיד אומרת שבדיאטה אנחנו נופלים בדברים הקטנים ולא הגדולים.

בימים הקרובים הבית של כולנו יתמלא בממתקים ש"פתאום הגיעו הביתה" ומשלוחי מנות שצריך להכין לבית הספר ולחוגים. אנחנו מקבלים משלוחי מנות ממקומות בלתי צפויים ופתאום הבית מלא ב…קליקים, ביסלים, נשנושים, סוכריות גומי, וכל אותם דברים שמהם אנחנו משתדלים מאוד להתרחק ביום-יום כדי לא להתפתות. הילדים לוקחים קליק אחד מהשקית ועכשיו היא מונחת על השיש יתומה…מה עושים?

קודם כל חשוב לדעת ששקית כזו מכילה קרוב ל-500 קלוריות (כמו ארוחת צהריים שלמה) ולכן הנזק יכול להיות גדול מהצפוי. חשוב לקחת את השקית וכן את כל אותם ממתקים בעייתיים, להכניס אותם לשקית גדולה, ולשים אותה במדף הגבוה ביותר במזווה. כאשר צריך להכין את משלוחי המנות, או כשאחד הילדים רוצה ממתק, ניתן לפתוח את השקית ולהשתמש בממתקים באופן נקודתי כשהמטרה ברורה ( לא סתם כי מתחשק לי משהו מתוק "קטן"); והכי חשוב, זה להיות מודעים למכשול שפורים מחביא מאחורי "המסכה שלו".

קצת על אוזני המן

באוזן המן אחת ויחידה כ-200 קלוריות, בהתאם לגודל, להרכב הבצק ולמלית. היא נראית לא מזיקה, אך חשוב לזכור שהיא עשויה מבצק על בסיס מרגרינה, בדרך כלל. אם מתעקשים על אכילתה, כדאי לבחור את אוזני המן מן הסוג האיכותי ביותר ולהסתפק באוזן המן אחת מתוכם. לא שווה לקלקל את הדיאטה בשביל אוזן המן פשוטה מהסוּפר…

מכל המילויים – האופטימאליים ביותר מבחינה תזונתית הם אגוזים ותמרים, כמו גם הפרג הקלאסי.

הפרג – נחשב אחד הרכיבים התזונתיים העשירים ביותר בסידן!

הפרג הנו רכיב תזונתי אקזוטי במיוחד. נהוג להוסיף אותו דווקא לסוגי לחם שונים, לסלטים ולירקות בעיקר בשביל הטעם, הארומה והצבע. בצורתו הטחונה יכול לשמש הפרג גם כחומר התפחה, כמילוי וכחומר ‘‘מחבר‘‘ בתערובות של מאפים.

הפרג נחשב אחד המזונות העשירים ביותר בסידן: בכל 100 גרם פרג כ-1500 מ‘‘ג סידן. הפרג עשיר במינרלים שונים דוגמת אשלגן, זרחן, מנגן ומגנזיום. הפרג מכיל גם כ-20% חלבון מן הצומח, אבל גם כ- 45% שומן. מבחינה קלורית, חשוב לדעת כי בכל 100 גרם פרג יש לפחות 530 קלוריות!

האגוזים – מכילים חומצה פולית, מגנזיום, סיבים תזונתיים ומומלצים בכל דיאטה ותזונה (בצורה מבוקרת!)

האגוזים מומלצים כשילוב בכל דיאטה ותזונה נכונה (אך בכמות מוגבלת בשל ערכם הקלורי הגבוה).

האגוזים נחשבים עתירי שומן מסוג חד בלתי רווי, המפחית כולסטרול, וידועים גם כמפחיתים את הסיכוי להתפתחות מחלות לב.

בכל 100 גרם אגוזים כ-550 – 690 קלוריות, כאשר יותר ממחציתם מקורם בשומן וכ-20% בחלבון. מסיבה זו משמשים האגוזים כמקור איכותי לחלבון בקרב צמחונים. בנוסף, האגוזים מכילים מינרלים חשובים דוגמת מגנזיום, אבץ, מנגן, וכן עשירים בויטמין E ובסיבים תזונתיים.

התמרים- ידועים כעשירים בסיבים תזונתיים ובאשלגן, ומכילים חומצה פולית וסידן.

התמרים – עשירים באשלגן, ומגנזיום, שהנו מינרל הידוע בהשפעתו המרגיעה, ומכילים חומצה פולית וסידן. בנוסף, התמרים עשירים בסיבים תזונתיים ולכן מסייעים לפעילות מערכת העיכול.
בכל 100 גרם תמרים כ- 290 קלוריות.

לסיכום, בפורים חשוב לדעת לבחור את הממתק או המאכל הטעימים והאיכותיים ביותר מבחינה תזונתית. לא שמחים או עליזים יותר בפורים באכילה סתמית "עד-לא-ידע" מכל סלסלת משלוח מנות מזדמנת. נהפוך הוא! (תרתי משמע). רק מעלים במשקל במשך חג בן יום אחד או יומיים בקושי, וצוברים חוב קלורי לקראת חג ארוך בן שבעה ימים, שמגיע תוך פחות מחודש.

פורים שמח! (אבל על אמת, לא בתחפושת)

השאר תגובה


שם*

כתובת מייל*

אתר

התגובה שלך *

אשר תגובה

כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי סייטאיט קידום ובניית אתרים