יום העצמאות שלי

0

images[5]

יום העצמאות הוא חג בן יום אחד, ויחסית לפסח שעברנו, נראה קל להתמודדות. יודעים מה? אתם צודקים. זה "רק" יום אחד, וגם המאכלים שנהוג לאכול בו אינם בהכרח משמינים.

המנות, כאמור, יחסית לחגים אחרים, מאוזנות ו"שפויות". אפשר לאכול בשרים רזים כמו עוף, דגים ובקר (פילה). סלטים שונים גם הם חלק מהתפריט, ועם הפחמימות אפשר להסתדר ולקחת חצי פיתה, אורז ותפוח אדמה אפוי. אפילו הקינוחים בדרך כלל כוללים כבר את פרות הקיץ, וכמות הגיונית מהם יכולה להיות קינוח מספק ביותר. אז מה הבעיה, בעצם?

הבעיה העיקרית ביום העצמאות היא פחות "מה אוכלים?" אלא יותר "איך אוכלים". מדובר בדרך כלל בארוחת החג הארוכה ביותר. נפגשים לפני הצהריים וממשיכים עד הערב. מתחילים עם מנות ראשונות, ותוך כדי הארוחה מתחיל מצעד הבשרים מן המנגל אל השולחן, נַגְלַה אחרי נגלה…בסיום המצעד מגיע שלב הקינוחים, הכולל גם פֵרות ולעתים גם פיצוחים, והאכילה הופכת לחברתית בלבד. בסוף אומרים שלום ושוב מזל טוב למדינה, עוזבים את מתחם המנגל, ונוסעים בכבישי ישראל הביתה מרוצים אך מפוצצים ("מה אני יכול לעשות? כל הזמן הביאו עוד בשר").

כיצד נוכל להרגיש גם את העצמאות שלנו ביום ההולדת של המדינה ולא לגמור את החג ככה? ההמלצה שלי היא קודם כל להקפיד על מילוי צלחת אחת בלבד בארוחה. אפשר וכדאי למלא אותה בדברים הנכונים שהוזכרו כבר לפני כן, ולקחת בחשבון את הדברים הבאים: למעשה, חוץ מבשר מעובד ואנטריקוט אפשר לאכול את כל שאר סוגי הבשרים, לבחור סלטים שאינם על בסיס מיונז, וכמובן לשים אותם בפיתה שלנו עם שני עם ממרחינו הלאומיים, החומוס והטחינה, מבלי להתפרע (החומוס והטחינה, במיוחד התעשייתים, מכילים המון שומן!). אפשר גם לבחור קינוח אחד מהנה, ולא להתחיל לנשנש כמה קינוחים ולהשלות את עצמנו שאנחנו לא ממש אוכלים עוד הרבה אחרי שהארוחה הסתיימה. הכי טוב לדעתי, לסיים את היום עם כוס תה ירוק (ישראלי!) ובהרגשה טובה של הנאה ושליטה, וכמובן, עצמאות אמיתית.

קצת מידע קלורי על מאכלי יום העצמאות :

פיתה – 210 קלוריות = 6 פרוסות לחם קל

המבורגר קטן – 200 קלוריות = 3 ביצים

סטייק אנטריקוט (300 גרם) – 660 קלוריות = 8 יחידות "פולקע"

סטייק פילה (180 גרם) – 200 קלוריות = 2 פרוסות גבינה צהובה

מרשמלו אחד – 25 קלוריות = 1 – 2 כפיות ריבה

שיפוד פרגית – 150 קלוריות = יוגורט פרי 3%

כף חומוס – 50 קלוריות = 3 אגוזי מלך

תפוח אדמה בינוני – 80 קלוריות = פרוסת לחם רגיל

כוס קולה קטנה 100 קלוריות = 5 כפיות סוכר

השאר תגובה


שם*

כתובת מייל*

אתר

התגובה שלך *

אשר תגובה

כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי סייטאיט קידום ובניית אתרים