אך לעבור את החגים בשלום…

0

שנה טובה2

תמיד לפני החגים המטופלים דואגים. הרצף של החגים והחופשות מוציאים אותנו משגרת היום הרגילה וזאת עוד בתוספת לחודשי יולי אוגוסט הלא שיגרתים שגם מהם עוד לא ממש התאוששנו .

התשובה שלי לדאגותיהם היא קודם  כל  ״להרגע״ !

מדובר בתקופה אינטנסיבית אך גם משפחתית וחגיגית ואם נבחר לעבור אותה באופן מאוזן זאת יכולה להיות תקופה נהדרת ומרוממת.

הסטטיסטיקה אומרת שאם אנחנו לא מאוזנים תזונתית בתקופת החגים העלייה הממוצעת היא 1.5 ק״ג.

כדי לסיים את החגים עם הרגשה של שליטה ואיזון אתן כמה טיפים:

להיות מודעים-כלומר לדעת מול איזה אתגרים תזונתיים אנחנו מתמודדים  ולהיערך בהתאם. לדוגמה: ארוחת החג מתוכננת בערב, נדאג לאכול מסודר לאורך היום ונוסיף אפילו ארוחה קטנה לפני הערב כדי לא להגיע רעבים לארוחת החג. לרובנו יש נטייה לאכול פחות לפני ערב חג והדבר עלול לגרום לאכילה בלתי נשלטת בארוחת  החג.

צלחת ״אחת״- אחד החוקים הכי חשובים  כשאנחנו מאותגרים עם ארוחה גדולה .

השלב הראשון :  לסרוק את כל המטעמים שיש על השולחן ,להחליט מה אנחנו רוצים לאכול ורק אז לשים בצלחת.

 השלב השני: להניח על הצלחת את מה שאנחנו רוצים לאכול  בידיעה שזו הצלחת היחידה שאנחנו אוכלים. כולנו יודעים שצלחת אחת תשביע אותנו (בפרט שהייתה גם מנה ראשונה ומרק). כל דבר שנאכל מעבר לצלחת זו יהיה מיותר והוא לא יאכל בגלל שאנחנו רעבים אלא מהמון סיבות אחרות שלא קשורות לרעב.

אם נצליח לנטרל את הסיבות האלה ונקשיב לצרכינו האמיתיים לא תהיה לנו בעיה להסתפק בה.

שתיה מתוקה– רצוי להימנע משתיה מתוקה. שתיה זו מכילה המון קלוריות מיותרות שאפשר בקלות לחסוך. רצוי לשתות מים או למי שמעדיף שתיה דיאטטית.

קינוחים-ארוחות החג שופעות  בקינוחים נהדרים. אני לא ממליצה להימנע כי המנעות בדרך כלל תביא לאכילת קינוחים בלתי נשלטת בארוחה הבאה. חשוב לבחור קינוח אחד, ולאכול אותו לאט ובהנאה .

הרבה ארוחות– חשוב לזכור שתקופה זו רוויה בארוחות . יש לנו לנטייה להתרכז בארוחת החג בלבד ולשכוח שיש אחריה עוד ארוחת ״שאריות״ ולמחרת פיקניק עם הרבה מטעמים….

המודעות שדיברנו עליה בסעיף הראשון צריכה להיות לאורך כל הדרך.

וגם לזכור !  אם בארוחה  מסויימת אכלנו לא כמו שתכננו  זה לא אומר שבארוחה הבאה הבלגן נמשך. כל ארוחה עומדת  בפני עצמה ואנחנו מנסים לאזן את עצמנו לאורך היום .

פעילות גופנית– בתקופת החגים יש יותר זמן לעשות פעילות גופנית. מזג האויר נעים מתקופת הקיץ החמה , וימי החופש מאפשרים לנו למצוא זמן .

להנות- תקופת החגים מלאה במפגשים חברתיים , טיולים בטבע או רגיעה בבית עם המשפחה. חשוב שנדע לנצל את התקופה למנוחה, הנאה ומילוי מצברים.

ואם  באוקטובר עלינו קצת במשקל…התבאסות קלה, מאזנים את התזונה וחוזרים לעצמנו.

תזונה זה אורח חיים לא לשכוח!

חג שמח!

השאר תגובה


שם*

כתובת מייל*

אתר

התגובה שלך *

אשר תגובה

כל הזכויות שמורות | האתר נבנה על ידי סייטאיט קידום ובניית אתרים